I'd rather be with you...

Helgen i några korta och långa drag:

Fredag jobbade jag först 8-16 innan jag for hem, duschade, bytte om och bussade iväg till söstrarna Hedlund på Berghem. Köpte med mig cornfärs, chips och dipp och sen hade vi görgott hela kvällen med mycket skratt och minnen. Blev dock lite strul när jag skulle ta mig hem på sena timman. Vi kom fram till att jag skulle hinna med en buss ner till centrum och sedan kunde gå därifrån och hem.
Väl vid busskuren upptäckte jag att den bussen inte gå under sommaren så det var bara att smacka igång apostlahästarna och bege mig downtown.
1 timme och 15 minuter senare var jag hemma. Såg solen gå upp så det var rätt mysigt ändå.

Det småregnade också och jag hittade en daggmask i king size! Jag har inte små fötter utan den där masken var ENORM!

I lördags såg jag kronprinsessan få sin drömprins och det vore en lögn att säga att jag blev tårögd. Tårarna flödade nästan nonstop en timme eller två! Sensitive Sanna hade show..

Var bjuden ut till Strand till Anna W och Sofia som hyr ett hus där. Dagen till ära tog jag mina nya übersöta blommiga klänning och körde 50-tal som jag så mycket gillar.




Som om det inte vore nog hade jag klackeskor med rosett och diadem i håret!

Söndag fick jag jobba på lagret med start 07.00 och 100% ob. Dvs tjänade jag SOM LÄGST 238 kr / timme muuuhahhaha!
Hem till teg och halvstädade/slappade resten av dagen, helt slut efter en tung vecka.
Igår (måndag) hade vi en fotograf i huset som tog kort för mäklarfirman. Nu då brorsan dragit till Norge och jag flyttar ut har pappa bestämt sig för att åter försöka sälja huset.
Väldigt vemodigt och sorgligt tycker jag men det vill jag inte säga högt för det vore bäst för honom om han fick iväg det, inte kul att bo själv i ett stort hus med alldeles för många minnen.

Fanns ett formulär man skulle fylla i om huset och en fråga löd (typisch): "Finns det några andra brister i huset som eventuella köpare behöver veta om?"
Jag tyckte vi skulle skriva att det spökar men pappa tyckte inte det var en bra idé haha!

Idag fick jag första ej störda sovmorgonen på 3 veckor och det var sjukt skönt att få sova 12 timmar en hel natt i sträck!
När jag vaknat och käkat for jag en sväng till solariet och jobbade på brännan till midsommar. Ska man ha en vit klänning måste man ha färg på kroppen..^^

Om en timme och lite till kommer Anna och hämtar upp mig så ska vi fara till Saras nya lägenhet och spana in bubbelbadet WOHO! Och ikväll tänkte jag våldsgästa Petra och låta henne göra snygga naglar på mig inför helgen då hon införskaffat ett nagelset.

Full rulle!

Torsdag nästa vecka (1:a juli) blir det en roadtrip ner till Öland med bland annat Michaela och Ronja (los subbos haha) för att ha sketaskoj på dansveckan där. TAGGA!
Tyvärr har både jag och Ronja blivit tvugna att åka hem tidigare än planerat. Hon åker den 6:e för att hinna till halkbanan och jag den 7:e för att jobba på lagret.
Men va tusan, blir ju ändå en mängd dagar att ha skoj på!

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0