From Thailand with love

Nu är jag äntligen hemma i min alldeles egna lägenhet på obestämd tid. Jag skulle kunna fylla flera A4an med berättelser om vad jag vart med om de senaste 6 veckorna, men eftersom det blir för jobbigt för mig och för drygt för er att läsa så gör jag det hela betydligt kortare.

Nu kör vi:

-Ridit på en elefant vid namn Pinkie helt själv.


-Hängt med thailändska soldater


-Jagat ödlor


-Ätit middag på en brygga i en restaurang


-Gått på nattmarknad


-Mer ödlejakt..


-Hoppat i poolen typ 1000 gånger.


-Tagit massa lyckade bilder på trion.


-Åkt privat tuk-tuk.


-Blivit myggbiten/loppbiten/knottbiten/godknowswhat.


-Sett en vild livs levande vandrande pinne.


-Blåst håret torrt med hjälp av ett fordon.


-Spanat in stranden i Hua Hin.


-Kärt barn har många namn; hjärter 7.


-Sanna vart självklart vän med alla vakthundarna.


-Vakthundarna ingick i det gratis boendet. Panda, Bik, Sam och Lila.


-Vi hamnade på finfint hotell för småpengar tack vare lågsäsong.
  

-Badade trots röd flagg, ofcourse.


-Vart faktiskt brun och passade på att klä ut mig.


-Gratis frukost.


-Hade djungel runt knuten.


-Insåg att thailändare inte kan blanda drinkar.


-Hängde i lobbyn med gratis internet.


-Vart isdrottning i tropikerna för en minut.


-Träffade på en vit tiger.


-For på FantaSea i Phuket.


-Tittade på solnedgången från balkongen.


-Åt på en Flintstonerestaurang.


-Den satt fint den.


-Havsutsikt.


-Ut på kvällsäventyr.


-Myshäng en sen kväll.


-Smygfotade en turist med speciell solteknik.


-Siesta.


-Pedikyr, manikyr och thaimassage (never again!).


-Fotade varann nere på stranden.


-Solnedgång på midsommar.


-Plankstek till middag på svensk restaurang.


-Fångade en geting. Swedish style.


-Thailändska elledningar.


-Åkt nattbuss.


-Glassade på glassbarer.


-Även djuren är annorlunda.


-Thailands kungapar brevid två välkända ansikten.


 
Det var Thailandsresan, Öland är näst på tur..

Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0