Blåljus

Tror min granne dog igår. När jag låg i sängen och var på väg att somna så lystes lägenheten upp i blått ljus och jag förstod på en gång att det var nåt som hänt. Är ju inte första gången polis, ambulans eller brandbil besöker detta område..

Hur som helst så parkerar två ambulanser nedanför min balkong brevid huset mittemot, och jag ser dom ta ut en bår och gå in i huset. Sen efter en kort stund ser jag i översta lägenheten (insynen är rätt bra) att ambulanspersonalen kommer in och börjar prata med en till synes hysterisk person. Sen ser jag att dom lyfter upp någon (den gamla tanten jag vet bor där) på båren och går ut igen.
Efter ett tag kommer dom ut från porten med båren och av det lilla jag hann se såg ut att vara en person som var helt övertäckt med en filt. Precis som personalen gör med de som avlidit.

Jag kanske såg fel, men å andra sidan kan jag sett rätt. I så fall har jag sett en död person, skrämmande tanke..


Kommentarer

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0