Tentaplugg

Får be om ursäkt för min enormt dåliga uppdatering den senaste tiden. När man sitter på universitetet 12 timmar i sträck hinner man inte ta sig tid till ett inlägg om att man lever.

Teknisk Fysik är inte som jag hade föreställt mig. Jag tänkte "nördar" och en jävla massa grekisk matte.
Jag hade rätt angående den grekiska matten, den är helt galen. Men mina klasskompisar är sjukt härliga människor! Även om jag sitter 12 timmar / dygn på skolan så kan jag inte riktigt påstå att jag vill därifrån. Crazy!

 
Imorrn är det första riktiga tentan och det är inte förrns idag som jag känner att jag egentligen lärt mig nåt.^^

 
Och tenta implicerar (matte-ord..) tentafest! Verkar bli tvådagars så vi kör slut på oss själva lagomt inför projektet nästa vecka. Har jag berättat om projektet? Vi är en grupp på 11 pers med två projektledare i varje grupp (jag är i min grupp) och tillsammans har vi fått en "beställning" på en robot som ska kunna släppas från 10 meters höjd, veckla ut en fallskärm, landa mjukt och sedan köra efter en bana enbart efter programmering och utan styrning. DET NI!
5 dagar har vi på oss. Roboten får vi färdig så den behöver vi inte bygga själva (så långt i utbildningen har vi inte kommit^^) utan det är programmering, problemlösning, riskanalys och rapportskrivning som kommer ta död på oss. Det kommer förmodligen bli sjukt kul och galet läskigt!

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

Fin blogg! Allt bra med dej?

2011-10-26 @ 13:09:52
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0